lördag 28 januari 2012

Bara så ni vet:

Nej, inte alltid och kanske framför allt inte rakt igenom. Men för det mesta är det ändå så om man väljer att se livet med de ögonen! I dag är det lite extra härligt eftersom jag i kväll ska gå ut och ta ett glas vin med vännen Linda, vi ska avsluta denna firarvecka med en skål för att cellgifterna är så avlägsna nu för tiden! Och gör inte det livet härligt så säg...?! Ni där ute då, på vilket sätt är ert liv härligt, i stort och/eller smått? För visst är det just det, även om man ibland behöver tänka till lite. Ibland är det så lätt att fokusera på allt som är dåligt, att man vill ha saker man inte har, att man inte vill sitta i den sits man faktiskt sitter i och så vidare. Men jag tror att det alltid finns saker att vara glad och tacksam över, att inse att livet faktiskt är härligt även om allt inte är perfekt!

10 kommentarer:

  1. Härligt med en firarvecka och vilken lördag kväll! Njut av vinet och varandra, det är du/ni värd. Hoppas du firar vidare imorgon! Ha en go helg! Må de som bör bli bättre få bli det, kanske tack vare din positiva framåt anda och efter en vecka med allt härligt firande! grattis, ett år har gått!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska vi göra :) Jag tror ju att livet blir lite enklare om man ser på det så positivt som möjligt. Det funkar förstås inte alltid och till allt, och man måste ju få vara arg, ledsen och så också. Men att se på sin tillvaro med ett leende gör ju det mesta aningens bättre - tror jag!

      Radera
  2. En mer lämplig tesort för den här veckan är svårt, om inte omöjligt, att hitta. Ha en underbar kväll. Här ute i Spånga har jag njutit av att sortera papper och städa garderob.Underbart när kassarna fylls för att bära till second hand eller soptunna! Nu ska jag unna mig en promenad till brevlådan. Tar den som ligger lite längre bort. Kram. Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Jag håller verkligen med, man blir så nöjd när man gör sig av med saker och får ordning! Jag ska ägna mig åt sådant någon helg framöver...
      Ha en bra kväll, ses på många, kram!

      Radera
  3. Bara så du vet...så peppar du mig att se det positva som finns runtomkring.
    Bra skrivet oxå, bara så du vet.
    Trevlig kväll!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Ja det finns ju faktiskt massor med bra saker, stort som smått, bara man tittar!
      Detsamma, kram!

      Radera
  4. Här kommer många kramar till dig så här en lördagskväll och skål för livet./Britta

    SvaraRadera
  5. Just så! Det finns en grundton i livet som man ibland kan höra tydligare, ibland svagare, men man kan alltid räkna med att den finns där. Jag har också te från samma ställe, men min påse är grön. Fick det i julklapp. Har det på jobbet. På måndag ska jag kolla om det står samma sak som på din påse, kommer inte nu ihåg vad det står, bara att det står något. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis :) Jag köper nästan alltid mitt te från Village eller annat ställe som har just denna te-sort, tycker de är så goda och påsarna så fina!
      Kram!

      Radera