lördag 9 juli 2011

Årets första dopp!


Yes, jag har äntligen gjort det! Här är bildbeviset på årets första dopp i min favoritsjö Vättern och det var så skönt! I förmiddags ringde lillebror och frågade om jag ville hänga med honom och hans fru till stranden - sola, bada och bara må allmänt bra. Vad svarar man på det? Jaaaa förstås :) Så jag tog på bikinin och packade i ordning... 

... lite fika...

... la ner solskyddsfaktorn i väskan...

... och var redo för stranden! Ungefär lika laddad som ett barn på julafton faktiskt!

Ah, mitt absoluta favoritunderlag när det kommer till badläget! Klippor är lite för hårda, gräs är lite för gräsligt - men sand, det är grejer det! Sand mellan tårna är sommar!

Okej, man är kanske inte snyggast på stranden - men spela roll... Det var jätteskönt i vattnet, aningens kallt men inte för kyligt - kanske 18 grader - men vattnet är så härligt friskt att det är en fröjd att bada i det. Skulle kunna vänja mig vid det här, må det bli många soliga och varma dagar framöver! I så fall kommer jag ligga och flaxa med benen i plurret på fler bilder i sommar! Som ni har längtat efter det... ;)


Bra dag alltså - att ligga i en solstol, bli varm över hela kroppen, känna sanden mellan tårna och svalka sig i skönt vatten är nästan det bästa som finns! Det är då man känner att det finns ganska få bekymmer i ens liv! Visst är jag lite tröttare i dag än i går och har lite skakigare ben - men vad då, det finns värre saker! Det här var en härlig energikick som jag njuter av länge :)

Bäst just nu: Som att ni inte fattat det vid det här laget... jag älskar att bada och nu har jag gjort det! Nu är det sommar på riktigt. Inte en dag för tidigt...

10 kommentarer:

  1. Ville bara säga HEJ, hemskt mycket HEJ. Bara så du vet det... inte bortglömd här inte...
    Premiärdopp idag, häftigt, 18 grader- kallaste laget men ok. Du ser ut att njuta och det är det viktigaste.
    Ha en bra lördagskväll och må så bra det bara går, kämpetjejen!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt Em! Vi var och badade idag, ellie tyckte först det var lite kallt men sen plaskade hon och tyckte det var hur kul som helst:) Jag doppade mig till knäna det räckte för mig den här gången.. små steg, små steg :)
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Isa: Nej du är ju fantastiskt trogen, så jag kände mig inte bortglömd :)
    Ja det satt ju inte alls fel! Visst, det kan få vara lite varmare för min del också, men det var ändå skönt - när man bara doppat sig var det inte så tokigt!
    Tack och kram!

    Linda: Åh, vilken sötnos! Där är vi likadana Ellie och jag, det ÄR hur kul som helst att bada :) Ja men det är ju bättre än ingenting, nästa gång tar du kanske midjan och gången efter det är du ju nästan i helt och hållet! Heja dig :)
    Kraaaaaam tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Sådana glädjande bilder. Är överväldigad över din energi. Såååååå gooootttt att du mår så pass bra denna gången. Hoppas det fortsätter så här.
    Önskar dig verkligen LYCKA TILL och ALLT GOTT i fortsättningen. Känns som att målgången är gjord på ett sätt.
    Kram till vår kämpa Emma och hennes familj.

    SvaraRadera
  5. Hej Emma! Åh härligt med dopp! Sååå skönt att du mår bättre Emma! Det är det som spelar roll!!
    Och att det är sommar och ljusa tider gör ju att allt blir extra bra! Vi har det bra här i vbg. Fredrik jobbar en vecka till och sen är det semester och då åker vi upp till sthlm en sväng. Har tänkt att hålla oss innanför Sveriges gränser denna sommaren..vi lever ju i ett underbart land! Ge alla in din familj en stoor kram! Tänker på er!

    SvaraRadera
  6. Ylva: Ja det känns superbra! Jag håller också tummarna för det :)
    Absolut, en målgång är helt klart gjord, ett lopp har jag vunnit - och fler ska det bli!
    Tack och kram!

    Karin: Ja visst är det, man kan ju bara älska vatten och sandstrand! Och att dessutom må bra gör ju inte saken sämre :)
    Det gör ni rätt i, det finns ju så mycket att se och uppleva här också - hoppas ni får en fantastisk semester. Vi hälsar och kramas tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag tror Vätterns vatten stiger mig i ögonen. Jag blir så glad när jag ser att du mår så bra som du gör. Var faktiskt på Hönö över helgen, eller hängt som min väninnas dotter skulle sagt. Men det blev inte något bad. Tyvärr, jag älskar havet, det salta vattnet.
    Men det var tydligen i Jönköping man skulle varit i lördags. Viken urläcker kopp! Riktigt handvänlig. Nu är det fyra dagars jobb sen har jag semester. Njut av sommaren. Sol, bad, regn, fika och ................
    /Birgitta

    SvaraRadera
  8. Birgitta: Ja visst är det härligt :) Aha, det var ju synd att det inte blev något bad då, men det kanske blir fler tillfällen nu när semestern närmar sig!
    Det är den, kommer sitta och "myshålla" i den många gånger :) Detsamma till dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Åh, vad det är roligt att du mår så bra som du gör just nu! Visst är det härligt med bad och sol. fortsätt må bra och sov så gott när det blir dags.

    SvaraRadera
  10. Anonym: Ja det är så skönt! Verkligen, jag vill ha mer mer mer av den varan!! Regna kan det få göra på nätterna... Tack!

    SvaraRadera