måndag 30 april 2012

Glad vår! Eller vad man nu säger...

Ni kanske är ute och kollar valborgsmässoeldar nu, känner vårvindar friska leka och viska och får er en skvätt eau de rök i kläder och hår (den där braslukten brukar sätta sig överallt vill jag minnas). När jag var på väg hem från jobbet under seneftermiddagen var hela Rålambshovsparken full med folk som firade våren på ett mycket klassiskt sätt här: inte genom att titta på brasa utan genom att plocka fram engångsgrillen och vinflaskan. Det är ett bra sätt att fira vår på tycker jag, men det brukar inte se så kul ut efteråt. När jag går till jobbet i morgon kommer jag kunna se hur livat det var bland vår-firarna. Skulle tippa på spår av ungefär 18 000 grillar, 500 kilo matrester (och 20 miljoner råttor) samt 900 000 vinflaskor/ölburkar. Vadå, papperskorgar? Jodå, de finns runt om i parken. Kanske inte tillräckligt många för att få plats med allt skräp, men det skulle förmodligen inte spela så stor roll om parken bestod av mer papperskorgar än gräsyta - alldeles för många är alldeles för dåliga på att rensa upp efter sig. Tyvärr.

Inget parkhäng för mig, det är en lugn kväll här hemma - ska upp tidigt och jobba i morgon igen. Ingen eldkoll heller faktiskt. Fast jag kan bjuda på ett annat vårtecken:

Den här busken gick jag förbi på hemvägen i dag. Vet inte vad det är för sort men jag vet att blommorna luktade väldigt gott och såg härligt vår-fina ut! På det sättet vill jag härmed säga glad vår - eller vad man nu säger en sådan här dag :)


Bäst just nu: Var på Radiumhemmet i förmiddags, det var dags för återbesök för att se om kroppen fortsätter på den tumörfria vägen. Det gör den. Bara så ni vet!   

12 kommentarer:

  1. Men Emma, så GLAD jag blir för det där sista du skrev om besöket på Radiumhemet. YES; YES! Ski.... i att jag är först att skriva igen, jag blir så glad och då vill jag visa det oxå. Hör smällare på håll och de saluterar för dig, bara så du vet!
    Kram och tjolahopp till dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väl bra :) Det gör du rätt i! Haha, nja, det vet jag inte... ;)
      Kram!

      Radera
  2. Och här hemma är vi också glada och mycket, mycket tacksamma för dagens besked.
    Kram Emma!

    SvaraRadera
  3. Glad vår! Att få det Radiumhemmetbeskedet måste vara en superperfekt inledning på den fortsatta våren och sedan sommaren. Lycka till med LIVET! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en bra start :) Tack!
      Kram!

      Radera
  4. Så ja syster så ska d låta!!!

    SvaraRadera
  5. Jag tror busken och blommorna heter Emmablomman, GRATTIS till gårdagens besked!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, åhhh vad fint! Den får heta det från och med nu :D Tack tack!

      Radera
  6. Emma önskar dig en underbar vår/sommar och en härlig resa. Vi ses säkert därborta någongång:-)
    Stor glädje över hälsobeskedet. UNDERBART!!!!!

    Må gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore roligt! :)
      Tack!
      Detsamma och kram!

      Radera