söndag 1 april 2012

Garderobsrensning - och lite skojigt

Det kändes som en sommardag när jag vaknade i morse och tittade ut på en härligt blå himmel! Antar att det var ett aprilskämt, för nu är känslan av sommar vääääldigt långt borta. Det snöar och snö den här tiden på året kommer enligt min åsikt alltid vid fel tillfälle, men den här gången kommer den extra dåligt. Kom igång med garderobsrensningen för några timmar sedan och det gick så himla bra! Problemet med snön är nu bara att den hindrar kläduthängning på balkongen, vilket stör mig väldigt eftersom jag vill vädra det som ska läggas undan eller skänkas. Ibland kan jag hänga ut saker vilken nederbörd det än är, balkongen ovan funkar som ett skyddande tak - men det beror förstås på hur nederbörden faller. Den här gången kommer den dels uppifrån och faller rakt ner, det mest logiska sättet för något att falla. Men bara för att retas kommer snön även från sidan, vänster till höger, in på balkongen. Skulle inte sagt något om det hade varit uppehåll en timme till, då hade jag hunnit med hela vädringsproceduren och då hade väl fjantet fått komma bäst det ville - men nej då, snön skulle komma nu, trots att SMHI:s hemsida visade snöfall först en timme senare. Opålitliga väder! Så nu blev jag alldeles ställd och kom av mig, typiskt.

Det finns en och annan sak att pyssla med ändå, så helt sysslolös är jag inte. Det är bara irriterande att behöva avbryta något man håller på med - och dessutom har viss framgång med! Men jag ska försöka hålla energin på topp och hoppas på uppehåll lite senare.

Om det nu råkar vara så att ni också har blivit hindrade att göra något på grund av snön, eller att ni bara vill ha lite roligt så här på eftermiddagskvisten (eller vilken kvist det nu är när ni läser...) kommer här dagens bästa seriestrippar från DN. Håll till godo (och klicka på bilderna om ni vill se dem större, det är inte superskärpa på alla bilder)!

Okej, den här är kanske bara rolig för oss som bor i Stockholm och ibland inte kommer någonstans på stillastående tunnelbanor och pendeltåg som drabbats av signalfel (ett fult ord i stockholmskan)... Men för oss är den jätterolig! För alla som har humor i alla fall :p

Serien Assar är nästan alltid rolig, på sitt oftast ganska töntiga vis, och att figurerna är så där skönt fula gör det ännu lite mer festligt. Den här rutan skrattade jag åt i säkert en minut! Så lättroad kan man också vara :)

Pondus är min favoritserie i DN:s söndagsupplaga. Men det roligaste med just den här strippen var dock inte själva serien för en gångs skull (även om den också är väldigt kul), utan meddelandet under själva serienamnet:

Muahahahahaha (hör ni det elaka skrattet?!)...


Bäst just nu: Ni vet ju att jag hänger på Ica Maxi en del. Gillar deras stora "säsongssnurra" som hänger i taket på mitt Maxi (det hänger förmodligen en även på era Maxi, inte bara på mitt alltså) som talar om vilka grönsaker och frukter det är säsong för just nu. I fredags, när det fortfarande var mars, var det bland annat säsong för dessa godsaker:

Jag har än så länge bara huggit in på några knippemorötter - och de var sagolikt goda! - medan kiwin har fått ligga och mjuka till sig lite. Ananasen ska jag skära upp till lite eftermiddagsfika, snart.


Bäst just nu 2: Se där, nu har det slutat snöa! Mot balkongen!

6 kommentarer:

  1. Då har alltså snön och regnet kommit hit till södern.
    Lite skönt också då behöver man inte ha något dåligt samvete för att inget blir gjort:-)

    Önskar dig en bra arbetsvecka:-):-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej just det är en bra sak med snö och regn :)
      Tack och kram!

      Radera
  2. Vill bara titta in och säga go´kväll och haha till dina serier. Du är rolig du!
    Kram och tjosan!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog mer serierna som är roliga dock - även om jag också är ganska kul :D
      Kram1

      Radera
  3. Vilket väder! Imorse 7 minus och nu strålande sol och en annan stund snöstorm. Hoppas våren kommer snart på rikigt. Åh, färsk frukt och grönsaker, mums! Ha en skön kväll, natt och en trevlig påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet, det är helt galet... jag vill ha riktig vår, NU! Det är gott det :)
      Detsamma till dig!

      Radera