torsdag 12 april 2012

Att inte passa som handen i handsken

Det går faktiskt över förväntan att klara sig på bara en hand. Eller jag använder ju faktiskt båda, men är lite sparsam med den opererade. Det är lite meckigt att duscha och tvätta håret, men i övrigt går det bra. Testade en liten plastpåse första gången jag duschade, i går, men det blev ändå ganska otympligt. I morse öppnade jag upp förpackningen med plasthandskar jag köpte på Ica Maxi förra veckan, som egentligen skulle vara till disken. Nej precis, jag har inte diskat än... Såg på en gång att det var ett väldigt konstigt handskpar jag fått tag i:

 Hur tänkte ni nu, plasthandsk-företaget? Tummen mitt i handen? Två högerhandskar? Ursäkta, men varför?


Använde ändå en av de felaktiga handskarna - det gick men den satt inte direkt skönt. Det säger ju sig självt, en högerhandske på en vänsterhand är inte rätt... Tänkte köpa nya handskar efter jobbet i dag, några lite roligare. Vet inte hur många butiker jag var inne i, roliga diskhandskar - eller diskhandskar över huvud taget - verkar inte vara någon hit nu för tiden. Så även i morgon får det bli dusch med en felaktig handske (och sedan lite mer letande). Eftersom det är svårt att hålla i saker (disk exempelvis) med en felaktig handske som man inte får något grepp vare sig om eller i, lär disken stå ytterligare en dag.

Hade ganska ont i handleden i går, där stygnen nu sitter. I dag är det bättre - men så har jag ju också ett helt litet apotek med mig var jag än går (eller i alla fall när jag går till jobbet):

Apoteket har öppnat nu! Här finns allt - vitaminer för cellgiftssviter, smärtstillande och bakteriedödande för operationer, samt en hel hög med piller som motverkar giftstrumans framfart! Vad får det lov att vara?


I övrigt funderar jag på hur jag ska lyckas jobba en heldag i morgon. Jag har inte gjort det på många många många år. Förr, innan jag drog på mig en släng cancer, jobbade min kollega och jag halvdagar, efter klockan 12 var det helg och således slut på jobb. Nu har våra scheman lagts om och vi ska jobba 8-17. Det kommer bli en stor utmaning. Större än att försöka diska med fel handske på handen. Men jag har en bra helg framför mig, så jag lever på det om jobbtimmarna går långsamt. Vad jag ska göra? Det får ni veta under helgens gång :)

6 kommentarer:

  1. Haha snacka om otur med handskarna. Hoppas det går bra annars och såret läker fint. Och hoppas du hittar några coola handskar oxå:-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag menar det, vad är oddsen för att det ska bli så där?! Det hoppas jag med - nästa fredag när stygnen tas bort får man se hur det hela har läkt :) Ska leta vidare i morgon, någonstans borde det ju finnas några snygga handskar kan man tycka... Kram!

      Radera
  2. Gute morgen så här på förmiddagen. Vill bara önska dig en bra jobbarfredag, tänk så länge sedan du jobbade en fredag. SÅÅÅ härligt att du kan det, JIPPI!
    Bästa av dagar till dig!:)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick väldigt bra att jobba kan jag meddela så här i efterhand! Och visst är det skönt att vara tillbaka och kunna jobba heltid, det känns ju väldigt bra!

      Radera
  3. Det där måste ju vara höjden av otur! Inte nog med att det är två likadana handskar i förpackningen, det är två högerhandskar. Om det ändå varit två vänster. :) Men det bidrog ju till bloggen, så någon nytta var det i alla fall med oturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då hade ajg verkligen inte klagat! Lyckligtvis ska jag framöver operera även högerhanden och då kommer ju handskarna komma väl till pass :) Och ja, det blev ett inlägg, och lite skratt också, bara för att det är ganska tokigt med två handskar av samma sort!

      Radera