onsdag 18 april 2012

Tröttsamt med datorer

Det där med att jobba fem dagar i veckan kommer helt klart gå ut över mitt bloggande. Till och med när jag bara jobbade tre dagar brukade jag vara lite för trött för att ens titta på datorn när jag kom hem från jobbet. Inte så mycket trött för att jag hade tagit ut mig så väldeliga, mer det att jag ville vila lite för att det var skönt. Och lite vila i soffan blev lätt mycket vila i soffan... I dag har jag gjort min tredje dag och nu för tiden har jag alltså två kvar denna vecka (och de flesta andra ska väl tilläggas). Det fungerar alldeles utmärkt att jobba, och att till och med tänka sig att jobba fem dagar i veckan - i alla fall så länge jag kommer upp ur sängen på morgonen. Jag är inne i en mycket medvetslös fas mellan 06.00 och 07.00, när jag inte ens förstår att jag egentligen ska gå upp. Drömmer intensivt gör jag också, den ena drömmen knäppare än den andra.

I övrigt händer det inte så mycket. Just nu sitter jag på jobbet och skriver (ja, jag har slutat för dagen och sitter på min fritid). I går morse ringde det en engelskspråkig kvinna som påstod sig komma från Microsoft. Min dator hade drabbats av ett elakt virus för något jag, eller datorn själv, hade laddat ned. Sedan bröts samtalet och min misstänksamhet var vid det här laget stor - samtidigt som jag blev lite rädd. Efter lite efterforskning lutar jag åt att det var något väldigt skumt över det där samtalet, och att min dator egentligen mår alldeles utmärkt. Ändå känns det lite mer tryggt att sitta på jobbdatorn... Det är förstås inte alls hållbart, så någongång ska jag ta mig in till stan och köpa på mig lite virusskydd! Hade egentligen tänkt göra det i dag, men när jag nu slutat och det skulle passa sig alldeles utmärkt att gå i affärer, kommer den där tröttheten igen. Eller "tröttheten", som egentligen betyder "men åhhh, orka!!" och himla med ögonen. Trots att jag bara har ungefär en kvarts promenad till stan från där jag nu sitter, känns det som en stor uppoffring att behöva ta sig in till hysterin och trängseln...

Jag tror i stället att jag nu ska ta en promenad hem. Gå på stan en annan dag. Kan ju verkligen behöva ta en lugn kväll i soffan, nu när jag har min första långvecka på evighet (ja, jag överdriver kraftigt, jag tycker faktiskt inte så synd om mig)!   

2 kommentarer:

  1. Hej Emma, först igen...men det är inte så svårt. Jag tycker dina läsare är pissdåliga på att ge respons genom kommentarer. Läste en känd blogg där mannen petade näsan och visade kort på det. Hur spännande är det???Tydligen tyckte många det för han fick en drös kommentarer att han var för härlig. Vad ska man säga? Japp där tog mitt läsande slut av den kulturpersonligheten. Nu sa jag vad jag tänkte i den frågan.
    Har hört något om telefonsamtal om virusskydd. Tror du ska vara försiktig och kolla det lite mer.
    Tänk att du kan jobba alla veckans dagar, även om det känns tufft.
    Jag tycker att det är hur STORT SOM HELST!!! Det är värt att uppmuntra,
    HEJA!!!! Att du sedan gör allt med positivt humör och kämparglöd.
    Ännu mer HEJA!
    TJa det var allt, nu ut och springa lite. Bra för tänket.
    Kram tuffa tjejen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag håller med dig! Oj, nej det är inte så spännande, det kommer du aldrig få se på den här bloggen!
      Nej jag har inte hört något mer, ska kolla upp det lite noga vid tillfälle.
      Det är stort :) Och än så länge är jag inte trött, denna torsdagkväll - mycket bra!
      Kram!

      Radera