söndag 28 oktober 2012

Varde ljus

I förmiddags upptäckte jag att det var en dag som gjord för att sätta upp slingan på balkongen. Det var några minusgrader som gav lite vinterkänsla - en känsla som onekligen passar ganska bra ihop med en granslinga full med ljus. Samtidigt sken solen så varmt att jag till en början kunde stå ute och jobba på i bara kortärmat. Just då kändes det kanske lite konstigt att organisera fejkade grankvistar, men så fort solen gömde sig bakom huset mitt över blev det plötsligt rejält mycket kallare. Och ute på gatan stod folk i mössa och skrapade frost från bilrutorna, så jag antar att det var en sling-dag i dag.

Att sätta upp slingan är det mest avancerade jag gjort i dag, och med tanke på att det inte är speciellt avancerat vet ni nu läget på denna dag. Jag har mest tagit det lugnt, då och då pysslat med lite av varje, samt...

... festat loss på en stor muffins med vit choklad, jordgubbssylt och jordgubbsströssel till förmiddagskaffet. Så kan det gå! Och strax efter klockan 16 i eftermiddags...

... när det så smått började skymma, tändes det där ute i kylan! Mysigt, mysigare, mysigast :)


I övrigt har jag verkligen ingenting att komma med! Så hej då, för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar