lördag 27 oktober 2012

Ute och inne

Sista dagen med sommartid. Om det inte redan innan gått mot vinter kommer det helt klart göra det från och med i natt. Vad man nu än tycker om det är det i alla fall skönt att få sova en timme längre i morgon :)

I dag har jag gått på stan en sväng, hade några ärenden jag behövde uträtta innan jag kan ägna mig åt en ganska lugn helg. Det var en bra dag att vara ute på, några plusgrader och sol från en alldeles klarblå himmel!

Vid halv femtiden på eftermiddagen är solen på väg ner. Så här såg det ut när jag tog en promenad hem från stan, inte så tokigt längs med Norr Mälarstrand! Det tycker förmodligen inte heller...

... den simmande pippin, även om jag tycker det ser lite kallt ut!


Här hemma går jag omkring och pysslar med lite av varje. Men det är ingen direkt avancerad dag i dag. Så här dags sitter jag mest i min sköna soffa och äter lite charmig choklad...

... men att det står "Din bit" på en utav dem struntar jag fullständigt i - alla bitar är mina! Ego-Emma.


Eftersom jag inte tänker göra något avancerat denna dag funderar jag just nu på att i morgon kanske sätta upp min slinga på balkongen. Slingor är ju nämligen inte alls bara anpassade till jultiden, slingor är ju alldeles uppenbart till för att sprida stämning i mörkertiden! Har ju på balkongen så här års en buxbom-boll med massor av små lampor och jag tror den behöver ljussällskap nu, speciellt eftersom solen går ner en timme tidigare från och med i morgon. Slingan brukar åka upp till allhelgonahelgen, men ibland måste man vara lite wild and crazy och tjuvstarta myset!

Men det är då. Nu ska jag gå och mysa (nåväl...) i köket med disken. Hörs!

4 kommentarer:

  1. Haha, vild and crazy, sätt upp slingan vetja!!! Vilka fina bilder på din likaledes fina promenadväg. Inte illa att ha en så´n väg hem.
    Chokladsugen blir jag oxå men här ekar skåpen tomma.
    Trevlig helg på dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det det vildaste och galnaste man har hört på länge?! Eller kanske inte... :) Eller hur, det var väldigt vackert i dag!
      Detsamma, det som är kvar!

      Radera
  2. Härliga stämningsfulla bilder!
    Skön helg!

    SvaraRadera