torsdag 4 oktober 2012

Det är en sådan där dag...

   ... när man inte bara får utan man till och med bör äta kanelbullar! Hoppas ni gjort det i dag. Det har jag, på jobbet som vanligt. Kanelbullar och semlor kan man alltid räkna med när dessa bakverks dagar brukar pocka på uppmärksamhet. Något till alla hjärtans dag är inte heller ovanligt, precis som att någon eller några av männen på arbetsplatsen oftast uppmärksammar kvinnorna på jobbet den dagen där just kvinnor ska firas lite extra. Fredagsförmiddagen innan första advent hade vi oftast lite glöggfest förr i världen men det är mer sällsynt nu för tiden... Men som sagt, kanelbullar finns och de firas alltid den 4 oktober - en väldigt trevlig tradition tycker jag! 
I dag firar jag dessutom att stoppet i köksrören är åtgärdat, hade två rörmokare på plats i morse. Det gör att jag nu tänker ställa mig och njuta av att diska - hur märkligt det än låter :)  

6 kommentarer:

  1. Jamen så härligt att det löst sig där i köket och så gott med lite kanelbullar.
    Har oxå smarrat i em. dock inte på arbetsplatsen där det sällan är något roligare än frukt. Bra förvisso men inte alltid så festligt.
    Glad diskkväll! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan ju inte vara annat än på bra humör med de ingredienserna!
      Nej frukt är inte så kul faktiskt... inte lika kul som bullar i alla fall!
      Haha :)

      Radera
  2. Jag har också ätit kanelbulle på jobbet idag. Hembakad. Man tackar! Det är trevligt med kanelbullens dag, men jag fattar inte riktigt varför vi har den. Är det ett påhitt i konsumtionens anda eller? Någon som vet? Det går förstås att googla, men just nu känner jag inte för att googla just det. Jag kan leva i ovisshet med en kanelbulle i färskt minne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det var inte dåligt! Hembakat är ju alltid bäst. Jag vet faktiskt det! Det var Hembakningsrådet som i slutet på 90-talet (1999 tror jag) ville fira att de fyllde år (typ 40) och det skulle firas genom genom att hylla just hembakning. De ville också skapa en tradition som alla kunde delta i och föll då för kanelbullen som de flesta kan baka och som de flesta också gillar. Så nu vet du :)

      Radera
  3. Jag tror att jag tar en kanelbulle en dag försent, idag alltså. Glömde den stora dagen igår, men när du nu inspirerat mig så får det bli så. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra det med! Hoppas den smakade bra :)

      Radera