måndag 9 juli 2012

Firarglassar och semestertips

Ni kanske minns att jag firade ett års-jubileum i fredags? Ett år sedan sista omgången cellgifter, ett år sedan den enorma tröttheten och den lika enorma smärtan (eller okej, båda de sakerna höll i sig en bra bit in i augusti, men ni fattar vad jag menar...). Det är lite magiskt när man tänker på det, hur tufft det var under första halvan av 2011, där jag ibland undrade om jag någonsin skulle må okej igen. Där jag ibland undrade om jag någonsin skulle orka ta mig igenom en hel dag utan att behöva gå och lägga mig och vila stup i kvarten. Där jag ibland undrade om jag någonsin skulle kunna ta mig igenom en hel dag utan en enda värktablett. Nu behöver jag inte undra mer - jag vet att jag mår okej, att jag inte behöver vila någonting förutom till natten när det är ganska normalt för de flesta att vila, och att jag inte tagit en värktablett på evigheter. Tiden går, även om man ibland tror att den står still.

I dag ville jag fira med mina kolleger (det var liksom ingen idé i fredags när vi var så extremt få på plats). I går stod jag i köket mer eller mindre hela dagen och bakade glasskakor som vi kalasade på till eftermiddagsfikat:

Jag lyckades frakta nästan alla ömtåliga kakglassar/glasskakor utan att de gick sönder! Goda blev de också, hade strykande åtgång. Men nästa gång jag står i köket för att baka kommer jag förmodligen göra något lite mindre pilligt... eller också har jag fastnat totalt, de är ju ganska charmiga!


I övrigt börjar jag längta ordentligt efter semestern. Två veckor kvar... Har ni något förslag på vad jag ska göra under min ledighet? Kommer inte åka utomlands - även om tanken på ett varmt USA lockar väldigt mycket... - utan hitta på saker på hemmaplan. Men vad? Ge mig tips, vad ska jag titta på, åka till, uppleva? Kom igen nu :)

Nu ska jag gå ut på balkongen en stund, njuta av sista kvällen med lite värme. Från och med i morgon sägs det att det blir svalare igen. Hoppas verkligen vädret skärper till sig snarast...

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga och som sagt charmiga glasskakor! Tänk att du är utan värktabletter och har ORK, jag säger bara YES YES YES!!! :)))
    Kram och tjoho!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man blir glad av sådana bakverk! Det säger jag med, yes yes yes :)
      Kram!

      Radera