måndag 27 februari 2012

"Mer medicin tack!"

Om ni undrar hur läget är säger jag "tackar som frågar, det är ungefär likadant som i går och i förrgår och dagen innan den och...". Det börjar bli ganska tjatigt, både att må så här och att skriva om det. I dag som först hade jag lite ork så jag kunde ta mig till apoteket för att hämta ut medicin jag skulle hämtat förra veckan, och det var ungefär lika jobbigt som jag anar att det är att ta sig igenom tre Vasalopp på raken! Häromdagen började jag misstänka att den medicin jag då inte hämtat ut kanske var boven i dramat så att säga. Förra veckan fick jag en ordination på att höja min ena giftstrumados och jag började undra om det var avsaknaden av höjningen som kroppen nu reagerar på:
"Hallååå, mer medicin tack! Piller pronto!", skriker kroppen och tjurar för att jag inte hörsammat befallningen innan. Den hämnas genom att hälla trögflytande sirap i hela systemet! Jag är nämligen mer än bara febertrött, jag är sådan att jag helst vill sitta still eller ligga still hela dagen - precis som innan jag fick den här giftstrumadiagnosen. I dag pratade jag med min diabetesläkare, som var den som knäckte min trötthetskod förra året, och hon sa att det mycket väl kunde vara så som jag misstänkte. Det kan ta några veckor innan jag blir ordentligt pigg igen och det är ju lite trist med tanke på att jag ägnade större delen av 2011 åt att vara toktrött och känner att jag kanske kan vara färdig med den biten, men det är ju som det är! Från och med i morgon ska jag öka på min tablettdos och så får vi se om det blir bättre. Dessutom ska jag i väg och ta blodprov för att verkligen få reda på om det är den giftiga struman som spökar eller om det är något annat. Spännande! Ja, man har inte roligare än man gör sig :)

 

6 kommentarer:

  1. Krya på dig! Hoppas proverna visar något, så att du kan få hjälp och att tablettökningen gör susen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer lösa sig, det är jag säker på!

      Radera
  2. Lise-Lotte Lindgren28 februari 2012 kl. 16:31

    Du har åtminstone inte ont längre, hoppas jag... Men det räcker med att ha sirap i hela kroppen.
    Jag tycker för övrigt att du har fått nog av sjukdomar nu. Basta!
    Kram!
    L-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sirap kan vara besvärligt, men så länge man känner att det går åt rätt håll kan man leva med det mesta :)
      Haha, det är det fler som säger, men det lär inte bli så hur mycket ni än tycker det! Tanken är dock snäll...
      Kram!

      Radera