fredag 31 december 2010

Bästa nyårsfesten

Jag tycker lite synd om er där ute i verkligheten. Nu är ni på väg, eller sitter, på era parmiddagar, nårskalas och andra "festligheter". Det är ju här ni borde va, på jordens största nyårsfest!



För ni ser ju hur festlig jag är: Jag letade länge och väl innan jag hittade den perfekta nyårsklänningen. Denna vintervita vackra modell med sin utsökta passform framhäver verkligen mig! Den blå sytråden och emblemet är verkligen pricken över i:et, det som lyfter hela skapelsen och gör mig till kvällens drottning! Om ni tycker det ser ut som en vanlig, simpel sjukhusskjorta är det bara för att ni är avundsjuka.

De svarta läckra skinnskorna med öppen tå är hämtade från fina gatan, varje flickas dröm! Om ni tycker det ser ut som simpla plasttofflor är det bara för att ni är avundsjuka.

Det vackra vita armbandet är det enda, men stilrena i smyckesväg. Designen är fullständigt unik! Om ni tycker det ser ut som ett vanligt simpelt plastband, som man alltid får när man ligger på sjukhus, är det bara för att ni är avundsjuka.



I min högra hand ser ni glaset med den utsökta champagnen, fyllig, bubblig och festlig - precis som det ska vara på nyår! Och i vänsterhanden håller jag kvällens små smarriga snittar som passar så perfekt till bubblet i glaset! Om ni tycker att det dels ser ut som ett vanligt, simpelt glas vatten och dels en vanlig, simpel plastburk med värktabletter, är det bara för att ni är avundsjuka.

Ja, som ni förstår är det ju här det händer! Gott nytt år på er där ute :)

Bäst just nu: Om jag är vaken vid tolvslaget kan jag nog se ett gäng raketer på himlen utanför fönstret. Och om jag inte gör det, eller somnar ifrån allt, blir det ändå ett nytt år! Skönt att det inte hänger på en själv ...

15 kommentarer:

  1. Haha gumman, du är ju som du är...Tack och lov!!!
    Sov gott när du festat färdigt!

    Megakramar!

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År, Emma!
    Kram
    Evalena

    SvaraRadera
  3. Hi hi du är ju toppen. Tänk vad bra med humor. Jag tycker du såg alldeles strålande ut. Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att läsa sista upplagan för 2010. Märks lång väg att livsanden återkommit. Härligt!
    Önskar dig allt gott.
    Kram Ylva o Lasse

    SvaraRadera
  5. GOTT NYTT ÅR EMMA!!!
    Stora kramar från Lina

    SvaraRadera
  6. Jessica (+ Erik och Vilmer)1 januari 2011 kl. 14:28

    Du är fantastisk. Skulle vilja påstå att din outfit på nyårsafton helt klart var snyggare än min (mysbyxor och pösig tröja) :-)

    Skönt att höra att du mår bättre och är på väg hem till vardagsrumsbordet och Converse-skorna på hyllan hemma i lägenheten!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Skönt att läsa dina humorinlägg. Det är de som gör att det går att härda ut.
    Skönt också att läsa dina framtidsplaneringar.
    Må väl och ha ett riktigt Gott Nytt År önskar faster och farbror Monica och Göran.

    SvaraRadera
  8. Mamma: Ja det känns som att det är bäst att fortsätta vara som jag är - det är ju så ni känner mig :) Megakramar tillbaka!

    Evalena: Gott nytt år själv! Hoppas det var en bra nyårsafton :) Kram

    Britta: Haha, ja visst gjorde jag?!? Snyggast på hela KS :D Kram

    Ylva & Lasse: Ja nu är den tillbaka, äntligen! Gott nytt år på er, allt gott tillbaka! Kram

    Lina: Detsamma, kram!!

    Jessica: Haha, är det verkligen möjligt?! Nåväl, det är skönt att du också förstår det praktiska i att ha så fina (hm...) och sköna kläder som vi hade, varför ska man göra sig till bara för att det är nyårsafton?! :D
    Ja snygga sneakers kan man aldrig få nog av! Kram

    Göran: Helt sant, och humorn kommer förhoppningsvis aldrig lämna mig! Detsamma till er, hälsa Monica och resten av familjen så jättemycket! Kram

    SvaraRadera
  9. What a Party, Emma!

    Ulla och jag skrattade gott åt Dina fyndigheter.
    Allt gott i fortsättningen.
    Nu vet vi var Staffan fått sin skrivfärdigheter ifrån också.

    Keep Writing...
    Ulla & Stig
    i Vittsjö

    SvaraRadera
  10. Hahaha, ja det var livat värre igårkväll!
    Precis, sådan far - sådan dotter, sådan dotter - sådan far :) Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  11. Fy så cool och modig du är, tjejen! Följer dina framsteg varje dag och inspireras så av din humor och positiva attityd! Kram.

    SvaraRadera
  12. Modig för att jag vågar visa mig i den snygga nyårsklänningen va? ;) Ja jag är stolt över att jag vågade, när man egentligen inte är till sin fördel :D Tack, det blir jag jätteglad för, kram!

    SvaraRadera
  13. Skickar storkramen till dig så här sista minutrarna på årets första dag. Tänker på dig, och är glad att du ser så pigg ut på alla bilderna.
    Du är underbar! Hepp och pepp...och gott nytt år!
    Kramar,
    Therese

    SvaraRadera
  14. Therese: Pigg och galen ut :) Tack vännen, du är ju också underbar! Gott nytt år på dig själv, kram!

    SvaraRadera