fredag 31 december 2010

Nya krafter

God morgon, med betoning på god! Har sovit i princip hela natten och äter nu riktig frukost, smörgåsar och te, som jag verkar få behålla. Sugen på att äta idag också, bara det är en seger! Har väldigt ont i vänstra sidan av magen så jag är inte ute och går så mycket innan ronden kommer om några timmar. Aktiviteterna fram till dess blir bokläsning och andning i burken.

Nyårsafton med sjöutsikt från mitt köksfönster, fotot taget av mamma. Förstår ni att jag längtar hem?


Bäst just nu: En simpel ostmacka kan några dagar efter operation vara lycka rakt igenom!

5 kommentarer:

  1. Godmorgon. Grattis till lite sömn. Även om du inte går så mycket i dag, är det ialla fall ett STEG i rätt riktning. Hej då. Bert-Inge.

    SvaraRadera
  2. Bästa nyheten vi kunde få här på morgonkvisten när du ringde och berättade att du kunnat sova inatt. Kanske kan vi öka din motionsslinga från 150 små myrsteg till 200 idag, det är ju ändå nyårsafton.
    Vi kommer snart, längtar! Vi kan ju kanske leka "Tänk på en person"...

    Styrkekramar i megaformat!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon, att du nu börjar bli sugen på lite god mat är ett gott tecken. Jag förstår att det känns tråkigt att inte kunna vara ute och fira det nya året, men det får firas när du har kraft och lust. Nu ska vi ta oss ut i snön och besöka en fårfarm för att motionera lite och kanske få i oss lite glögg o pepparkaka som brukar serveras. Vi tänker på dig och skickar här många kramar till dig. Britta o Åke

    SvaraRadera
  4. Mångas böner besvarade Du fick sova bättre i natt.Får några vänner hit i kväll. Tänkte: Bäst att damma lite. Stannade vid boken "hopp! drömmar!" som jag fått av dig. En liten hälsningen från boken:
    Du ska ta väl hand
    om dina drömmar
    och skydda dem
    under tider av sorg
    och tider av svårigheter,
    fram till det solsken och ljus
    som alltid kommer.

    Allt gott för året som kommer.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Bert-Inge: Tack, ja den sömnen satt fint kan jag meddela! :)

    Inger: Jag har gått så himla bra idag ska du veta! Inga kärringsteg längre :)

    Britta & Åke: Glögg och pepparkaka låter gott! Nu börjar verkligen matlusten infinna sig - och av bara farten mår jag alltså mycket bättre! Och att jag inte kan fira nyår på en skojigare plats än denna gör inte så mycket - det blir fler nyår :)

    Birgitta: Tack gulliga du, vilken fin hälsning! Hoppas du får en jättebra nyårsaftonskväll, ser fram emot att ses nästa år :)

    SvaraRadera