lördag 25 december 2010

God fortsättning!

Nu har jag äntligen lyckats starta min blogg! Varmt välkomna och god jul i efterskott... för jag kan inte låta bli att dela med mig av min och min kära familjs julfirande. I går tänkte vi inte alls på stundande operation och kommande cellgiftsbehandling - i går firade vi bara jul!

Jag firar alltid jul hemma hos mamma och pappa i Jönköping. Och nej, snön satte inte stopp för resan neråt landet (det tog bara väldigt lång tid. Vi kom iväg sent eftersom bussbolaget "tappat bort en buss på vägen", som förklaringen löd. Den ni!) Och en julafton med massa snö är ju mysigt. Speciellt eftersom jag var inne i den goa värmen hela dagen... :)



Morgonen börjar med att mamma och pappa kommer ner till gästrummet där jag sover, sjunger en julsång och bjuder på en pepparkaka. En tradition de gärna får fortsätta med! Sedan är det förstås frukost med tomtegröt och vörtbröd med julskinka i matrummet.



Jag är löjligt nöjd över snörena jag fick tag i till årets julklappar! Snudd på omöjliga att knyta på grund av sina pärlor, snöflingor och grejer, men sjukt snygga! Här är två av paketen som ska delas ut om några timmar. Mamma och lillebror har varit snälla i år och får gåvor.



 Snart dags för julbord - här är dukningen till lunchen. Ätbara polkagrisar och en oäkta grankvist (så man slipper småkrypen som tydligen lätt lever i granen) i servetten.



Dukat för mamma, pappa, mormor och Emma. Lillebror Oscar med fru Lina kommer senare.



God jul!


I dag har det varit en lugn dag, juldagen i denna familj ägnas alltid åt bokläsning. Just nu läser jag Flyktingen av Olav Hergel, som jag fick av min kollega Anna efter min första tumöroperation för drygt en vecka sedan. Hon tyckte jag skulle få något som kunde skingra tankarna. Bra tänkt, det är en mycket bra bok! 

Bäst just nu: Min lillebror Oscar som gjort denna fina blogg! Tack :)


12 kommentarer:

  1. Vi hade en härlig julafton och jag beundrar ditt goda humör och dina skratt. Nu tar vi en dag i taget.

    Kram i kubik!!

    SvaraRadera
  2. Kul Emma att du är igång med din blogg, det blir jättehäftigt att vara med dig i dina tankar.

    SvaraRadera
  3. Jessica, Erik och Vilmer25 december 2010 kl. 21:15

    Kramar från oss tre i Årsta! Det är mysigt att få se dina bilder från julfirandet. Vi tänker på dig de kommande dagarna.

    SvaraRadera
  4. Tack alla, kul att ni är med, ni är så välkomna på resan! :)

    SvaraRadera
  5. Tjoho syster yster!! nu får du rocka loss me din blogg, va fin den blev tillslut=)

    SvaraRadera
  6. Mest tack vare dig ju! Men vi var ju ett ganska bra team :)

    SvaraRadera
  7. Hej Emma! Jag är här. Du är i mina tankar o böner. Jättefin blogg, jag gillar verkligen kortet på dig i "headern" ...eller vad det heter ;). Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte heller vad det heter, men tack så mycket! :) Stor kram tillbaka!

    SvaraRadera
  9. Hjälp, vad jag ska följa dig! Skickar så mycket digital styrka och jäklaranamma jag någonsin kan och ber för dig och tänker på dig! Kramar i massor, T.

    SvaraRadera
  10. Det gillar jag T! Jag känner styrkan av bara farten! Och blir jag orkeslös någongång bakar jag något från din fina blogg :)

    SvaraRadera
  11. Oj så fint ni har det. Verkligen ett julhem. Jag ska följa dig både här och i tankarna. Kram Majken

    SvaraRadera
  12. Trevligt, du är så välkommen Majken :) Ja mamma är en klippa på det där med att få till det!

    SvaraRadera