torsdag 20 december 2012

Julledigt för Snålisen

Jullov! Eller i alla fall några dagars ledigt. Ganska få denna gång, trots att det är ett år där man inte behöver ta så värst många semesterdagar för att få en riktigt lång ledighet. Jag är tillbaka på jobbet redan i mellandagarna, men det känns helt okej - huvudsaken är att jag får några dagar nu att bara fira jul på, slappa och träffa familjen! Kom hem från jobbet för en stund sedan och ska nu inleda det svåra projektet packning eftersom jag åker till Jönköping i morgon. Har ju alltid haft svårt för det där med att packa men jag ska ta mig i kragen och försöka vara effektiv denna gång. Fördelen med att inte vara ledig så länge är ju att man inte behöver välja på så värst många ombyten. Ska åka tåg för ovanlighetens skull, det är nästan alltid buss annars. Tittade på tågbiljetter för ungefär två månader sedan, mest på vinst och förlust, för jag tänkte att biljetterna nog skulle vara uppe i snudd på 1000 kronor vid det laget. Höll på att trilla av stolen i ren förvåning när det fanns en resa för 302 riksdaler. Bokade utan att tänka, innan det slog mig att SJ+tåg+vinter = oftast usel kombination. Men jag tänkte att om det är snöstorm och inställda tåg har jag bara slängt 300 spänn i den frysta sjön och att man i så fall fick leva med det. Nu verkar det ju som att tågen ändå ska gå och då är ju 302 kronor ett riktigt fynd - även om SJ gärna påminde mig om att jag var en "Snålis", som biljetten faktiskt hette... :)

Jaha, då var det där med packning då ja...

2 kommentarer:

  1. Vill bara titta in och önska dig en riktigt GOD JUL!!!
    Hoppas du får det skönt i fina Småland.
    Julkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig!
      Det kommer jag helt klart få :)
      Julkram tillbaka!

      Radera