torsdag 27 december 2012

Att packa upp... eller inte packa upp

Tillbaka i Stockholm igen. Denna mellandag har jag jobbat, för första gången på flera år tror jag. Brukar vara ledig mellan jul och nyår för det mesta, så det kändes lite ovanligt att jobba i dag. Men det gick bra, vi var en liten styrka och hade himla trevligt. Åkte från Jönköping i morse och vet att jag inte bör sätta mig ner i soffan nu snart även om den lockar, eftersom jag kommer ha väldigt svårt att komma upp ur densamma. Ni som följer mig noga vet att jag är usel på att packa upp väskor när jag kommit hem, de ligger oftast kvar på golvet öppnade men ouppackade minst en dag... Det finns plötsligt så mycket annat intressant att göra, varenda gång! Förstår inte det där.

Hoppas ni hade en bra jul där ute! Det hade jag, det var så himla mysigt som vanligt! Det känns lite tråkigt att den är över nu, den där ledigheten när man bara softar. Men jag ska nog klara av vardagen som så smått börjar infinna sig, och det blir ju faktiskt lite ledighet även vid nyår. Om exakt en vecka är vi ett par dagar in på ett helt nytt år - hur galet känns inte det?! Det var väl ändå inte så längesedan det blev 2012?!

Nej, nu får jag ta mig i kragen. Dags att packa upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar