onsdag 12 december 2012

121212

Jaha, har ni varit med om något magiskt i dag? Har ni gjort något lite extra, nu när det för sista gången på jättelänge är ett speciellt datum? Jag har det inte, men det har varit en bra dag ändå. I går var det jobbets julbord, vi var i Kaknästornet och åt jättegod mat - för första gången någonsin åt jag inget av det varma alls eftersom det fanns så mycket kallt som smakade alldeles fantastiskt, och när magen var nästan proppfull fick jag förstås prioritera: jansson, köttbullar och revben mot knäck, ischoklad och pepparkaksbakelse? Det var inget svårt val, köttbullar kan man äta när som helst annars.

I kväll var det dags för veckans andra julbord. I dag var det dags att äta sill, prinskorv och mintkyssar i polishuset när myndigheten bjöd oss volontärer på julmat. Det är en tradition sedan flera år tillbaka men jag har inte varit med på två år så det var roligt att vara med igen. Nu kan det dock få dröja en vecka eller så till nästa julbord - men då kommer jag vara sugen igen!

I morgon är det lucia, glöm inte att sprida lite ljus omkring er då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar