söndag 16 december 2012

Fikahäng och julklappsinköp

Man märker att tiden går när man träffar folk man inte träffar så ofta. För en stund sedan kom jag hem efter en fika med Maria, en av tjejerna som var med på rehabvistelsen i Mösseberg om ni minns. Vi har inte sett varandra sedan dess men för några veckor sedan bestämde vi oss för att ta tag i det där med att ses och inte bara höras via mail och sms. Det har gått rätt lång tid sedan sist, vi har båda blivit mer långhåriga sedan dess men vi pratade på som att ingen tid alls har förflutit under drygt ett år. Det gillar jag, vi hade väldigt roligt och det var en skön paus i julstöket :)

I övrigt denna helg har jag ätit middag med goda vänner i två omgångar - fredag och lördag - och i går var jag ute i kaosvädret och köpte julklappar. Blev klar redan första och enda dagen, det sker extremt sällan. Nu ska jag snart inleda tomteverkstad med paketinslagning, gå och plocka med lite av varje och sedan ta det lugnt inför den sista hektiska jobbveckan innan jul. Det är mycket som står på programmet innan jag kan sätta mig på tåget (om det nu går, man vet aldrig med SJ...) och åka hem om några dagar. Ska bli himla mysigt att fira jul snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar