lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedan...

Det är dan före dan före dopparedan och jag är nere i Jönköping och myser. Stundtals även fryser. När det blåser kallt från Vättern känns -5 som -25 ungefär. Efter att ha varit ute under större delen av dagen är det nu väldigt skönt att sitta inne med levande ljus och julstämning i varje vrå. De är bra på det där mamma och pappa, det krävs inte mycket för att få allt på topp! Hade jag kunnat lägga in bilder hade jag överöst er med fina foton men det är ju som bekant stopp med det nu. För er som missat det vill ju de som ligger bakom bloggar på blogspot-adresser tjäna pengar genom att låta oss som skriver betala för bilderna. Jag är ju inte så sugen på det när jag nu hade tänkt gå ner för landning. Allting har sin tid och min bloggtid börjar rinna ut.

Vi börjar bli klara med julförberedelserna nu. I morgon ska skinkan griljeras och jag ska göra knäck, men i övrigt har vi nog gjort allt nu. Julkakorna med sina klassiska kryddor och smaker ligger i frysen och väntar på att ätas upp. Julklapparna ligger inslagna i silvriga glittrande papper och röda tygband (de från mig i alla fall). Granen är grön och så underbart tät att den skulle passa i vilken Disney-film som helst. Ljusen lyser, snön är vit där ute, musiken är lite extra stämningsfull, Jul-Ernst har levererat fyndigheter och framför allt recept som kanske kommer resultera i nya rätter på julbordet, julkalendern har snart inga luckor kvar att öppna och både små och stora barn (jag) tindrar med ögonen så här dan före dan före dopparedan! Klart man gillar läget :)

Vad gör ni själva en kväll som denna?    

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har just tagit mig igenom en större hög med stryktvätt. Jättejuligt... Nästa jättejuliga syssla är att städa och rensa i kylskåpet. Men det är helt ockej och jul blir det ändå. :) God jul på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej det var ju inte så juligt - men man bör väl ta hand om tvätten även denna tid på året :) Detsamma till dig!

      Radera
  2. Hej Emma! Åh vad jag gillade att fira jul hos er ! Minns det sååå väl! Mysigt i varje vrå och liksom en lugn stämning som inte riktigt går att sätta fingret på.
    Synd att du inte kan lägga ut bilder!
    Vi önskar dig och hela din familj en härlig och skön jul tillsammans!! God jul!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar :) Ja det är väldigt tråkigt, på det sättet hade jag kunnat sprida en väldans massa julstämning... Detsamma till er allihop, hälsa alla!! Kram

      Radera