torsdag 21 juni 2012

Midsommarstart med picknickkaffe

Jaha, nu var det några dagar sedan sist. Igen. Jag förstår faktiskt inte var tiden tar vägen. Jag jobbar och sover känns det som, inte mycket att skriva om. När det nu är sommartider hej hej blir det extra mycket att göra på jobbet, utöver min vanliga hundraprocentiga tjänst är jag i fyra veckor dessutom familjeredaktör. Ja, det är mycket jobb nu, ibland snudd på för mycket. Men jag gillar å andra sidan att ha fullt upp, blir väldigt rastlös så fort jag får 30 sekunder över där det inte finns något att göra. Skulle förstås inte vilja ha det så här hektiskt hela året, men under några veckor funkar det bra. Säger jag nu, när jobbveckan bara har varit tre dagar lång... vi får se vad jag tycker om några veckor!

Men i dag har vi varit lediga och i morgon är vi förstås detsamma. Det känns nästan som förr i världen, när jag jobbade måndag till onsdag och var ledig torsdag till söndag! Midsommar firas i gamla Jönköping, kom hit vid lunch i dag. Gick upp tidigt i morse för att ta bussen hit, det blev en trött resa med väldigt mycket slumrande från min sida. Någon gång när jag var vaken tänkte jag på hur ofta jag satt i ett bussäte förra året, Stockholm-Jönköping fram och tillbaka. Det känns som ett annat liv! Snart har det gått ett år sedan sista cellgiften - snart är det läge att fira stort :)

Och på tal om att fira: Midsommar. Snacka om anledning att fira! Fint väder har det blivit också, tänk om det kunde stanna! Jag kom lite sent till jobbet i går eftersom det var så himla härligt ute, kände liksom inte för att gå in... i förbifarten kanske jag ska säga att jag jobbade över både i måndags och tisdags, så jag är inte riktigt lika oansvarig som jag kanske låter. I alla fall, fint väder och alla människor blir så glada! Jag hoppas det blir en helg full med sol och värme, och med jordgubbar. Det hör ju till på sommaren och lite extra denna helg kanske. Och så här blev jag välkomnad när jag kom hem i dag. Inte helt fel!

Även jag kom med sommarfeeling. Brukar gilla att köpa med mig kaffe med någon lite extra trevlig arom och denna gång hittade jag det perfekta sommarkaffet: Picknick. Håll med, det kan ju inte bli bättre! Tillsammans med mina nya favoritkakor (av sådana man köper i alla fall) - som ni väl vid det här laget vet är väldigt somriga - samt några fina praliner, var det läge att...

... packa korgen för att ha lite sommarfika - typ picknick - på balkongen! Visst är det väl precis så här sommaren ska vara :)


Efter denna sköna inledning på helgen tog vi en sväng till Ikea. Ska göra om lite hemma, oerhört laddad inför detta - även om nyss nämnda möbeljätte gjorde mig lite besviken genom att komma med meddelandet "nej de har utgått ur sortimentet" en gång för mycket... Men själva inredandet och det där, hur jag löser det utgångna, får jag berätta om en annan gång. Nu ska jag gå ut på balkongen en sväng innan kvällssolen försvinner runt husknuten. Ha det fint där ute!

6 kommentarer:

  1. Trevlig midsommar Emma, det ser ut som det börjat bra.
    Sommarkram!:)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har det! Detsamma till dig.
      Kram!

      Radera
  2. Åh vad mysigt ni har det! Och massa gott att äta!! Önskar er alla en skön midsommar!! Hoppas att vi kan ses en sväng i sommar! Vi har ju troligtvis (?) köpt ett hus i kärradal. Inget klart ännu men om allt går vägen så är det inflyttning nästa vår. Spännande, men jag återkommer! Kan ju bli så att mor och dotter i jönköping kan behövas som lite inrednings hjälp..ja, Staffan är ju också såklart välkommen!;0) en stor kram till er!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad spännande med hus! Och ja, vi måste absolut ses i sommar, nu var det alldeles för längesedan!
      Stor kram tillbaka till er :)

      Radera
  3. Vill också bara säga, GLAD MIDSOMMAR!

    SvaraRadera