torsdag 7 juni 2012

Hej, det är jag igen

Ursäkta att jag är väldigt dålig på att blogga nu för tiden (ni kanske har hunnit glömma mig under den tid som gått!). Förstå mig rätt, det är inte så att jag tycker livet är tråkigt och att jag inte gör något av värde längre - jag har sedan sist varit på festival, träffat vänner och jobbat - men det var faktiskt roligare att blogga från USA. Då var allt sprillans nytt, här är allt ganska gammalt. Jag ska försöka hitta inspirationen igen, den kanske finns någonstans.

I dag är jag ledig eftersom det är dags för operation av högerhanden. Ska snart in i duschen och skrubba varenda millimeter kropp efter konstens alla regler. I övrigt är jag inte så jättenoga denna gång, det känns lite överdrivet att allt måste vara så himla rent (rena kläder, rena lakan, rent rent rent), för ett pyttelitet snitt i handleden. Det blir skönt när det här är färdigt, när jag inte är omplåstrad och kan använda båda händerna helt normalt. Under USA-vistelsen bestämde jag ju att jag en helgmorgon i månaden ska ha amerikansk frukost med lite svensk touch (grönsaker och frukt typ), bara för att förgylla min dag lite och behålla den sköna USA-feelingen. Hade tänkt ta första frukosten den här helgen, köpte jäst och mjöl häromdagen för att baka bagels. I går slog det mig att det är väldigt svårt att baka med en opererad hand som inte får komma i kontakt med vatten hur som helst. Eftersom jag måste röra deg och knåda för hand och alltså kommer bli degkladdig och i stort behov av vatten, får nog amerikafrullen skjutas på framtiden...

... så jag hoppas att det från och med nu bara blir bra - soligt och varmt - väder, så helgerna blir trevliga ändå, även utan nybakade bagels. Jag har i alla fall gjort mitt för att vädrets makter ska visa sig från sin bästa sida:

Om man köper kakor som är...

... har man dragit sitt strå till sommarstacken! Gör det ni också, så det blir sommar på riktigt nu - de finns säkert i de flesta mataffärer, exempelvis Ica Maxi :)

Te + sommarhjärtan = bra fika. Sedan jag köpte kakorna i förrgår har det faktiskt inte regnat någonting. Ja, ni kan tacka mig för min storartade insats för bättre väderförhållanden ;)


Nej, nu är det dags att ta tag i den här dagen. Ha det fint därute!

6 kommentarer:

  1. Gör som vi, gör amerikanska pannkakor istället. Inga händer i någon deg, betydligt enklare och såååå gott. Dina sommarkakor måste letas upp, riktigt fina.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet, jag har också haft den tanken. Kanske blir så, vi får se :) Ja de är både goda och fina att se på, köp!
      Kram!

      Radera
  2. Kul att höra av dig igen, ha,re bra!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att du hänger kvar (fast du är ju trogen så det förvånar mig inte)! Detsamma :)

      Radera
  3. Har saknat inläggen! Är hemma och är sjukskriven ett par veckor nu innan lilla bebisen tittar ut, så kom igen nu Emma, inspirera mig nu med allt vad du har! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka skärpa mig för din skull :) Hoppas bebisen kommer snart så du slipper vara sjukskriven och bara får vara mammaledig och ha det mysigt (eller vad det nu är man har med en nyfödd. Antar att det är både mysigt och intensivt)!
      Stor kram till er alla!

      Radera