söndag 17 juni 2012

Jul jul, strålande jul?

Det är när man tittar ut genom fönstret inte helt ologiskt att Dagens Nyheter har börjat med annonser som dessa...:

Snart dags, tydligen.


... för det känns verkligen inte som att vi är i mitten av juni, snarare mitten av november och att det snart är dags att börja tänka på vad man ska köpa till nära och kära i julklapp, börja sjunga upp för att kunna stämma in i gamla klassiska julsånger när de ljuder på skiva och i konsertlokaler, börja baka mumsiga julkakor samt plocka fram adventsljusstakarna för att se om de har fungerande små lampor även detta år. För nu kan snart ingen inbilla mig att det är en sommarmånad där ute. Det är alldeles tokgrått och hårda regndroppar som landar på fönsterbrädorna - solen på den blå sommarhimlen, som lockar till frukost ute på balkongen, känns såååå långt borta :(

Det tråkiga är att saker jag verkligen borde passa på att göra när jag nu ändå inte kan vara ute, känns så oinspirerande att ta tag i. Helst vill jag bara gå och lägga mig igen, dra täcket över huvudet och gå upp först när vädret visar sig från en bättre sida. Det, alternativt parkera i soffan med en bok eller tittandes på film precis hela dagen. Jag skulle bland annat behöva gå ner med saker till förrådet, och det är egentligen en väldigt enkel sak att ägna sig åt - men ack så tråkigt... Jag är över lag ganska oinspirerad till saker nu. Man har väl sina stunder antar jag. Ska dock försöka ta tag i mig själv och göra lite nytta. Lite, fram tills jag ger upp och parkerar i soffan...

2 kommentarer:

  1. Håller med, vädret är apatrist och inget kan man göra åt det. Får försöka hitta andra positiva saker och det finns ju faktiskt....väldigt många, så Tack för det! En bra söndag till dig i alla fall.
    Tjosan!:)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja egentligen är det ju ingen idé att orda om vädret, det är som det är och man kan som sagt inte göra något åt det... Det gör det absolut :) En bra söndagkväll till dig!
      Kram!

      Radera