måndag 11 juni 2012

Dåligt med koncentration, bra med popcorn

På datumet, för exakt en månad sedan, höll jag just nu på att spricka av lycka över att min fasta mark under fötterna just då fanns på Newarks flygplats. Jag kan inte fatta att det gått en hel månad redan, det känns faktiskt som att jag kommer ihåg varenda sekund! Om några timmar, fast för en månad sedan då, stod jag högt uppe i Empire State Building och blickade ut över New Yorks fantastiska skyskrape-vy, kramade King Kong och njöt av livet till 110 procent (om ni vill se hur det såg ut kan ni göra det här: http://inblickemma.blogspot.se/2012/05/stockholm-new-york-antligen.html). Jag längtar verkligen tillbaka. 

I dag har det varit lite svårt att koncentrera sig på jobbet. Det har känts som att det hela tiden spritter i benen liksom! Nästan så man vill ut och springa på planen! Men det är nog bäst att låta andra, de som kan göra det bättre, stå för springandet och sparkandet. Om ni av någon märklig anledning har missat det: I kväll kastar sig Sverige in i fotbolls-EM och det känns faktiskt lite viktigare att ladda än att jobba... Jag tror vår nyhetschef för dagen håller med i det. I vanliga fall brukar det varje dag komma ett par mail från den som sitter i nyhetschefs-stolen, med en sidplanering för hur morgondagens tidning ska se ut. Man fäster inte mer vikt vid dem än man måste i dessa vanliga fall, även om de är viktiga. Det är helt enkelt ganska tråkiga... I dag har de dock varit en ren fröjd att läsa, fulla med taktiksnack värdigt vilket fotbollslag som helst. Det heter ”Vi kastar om lite bland annonserna, och slänger in några artiklar på topp... Statusen på XX:s artikel är dock osäker, den kanske utgår i slutet av dagen. Men vi Elmanderchansar. Annars har vi YY:s text på bänken. Se bifogad taktiktavla” (taktiktavlan, alltså sidplaneringen, var dagen till ära grön. Och nej, mina kolleger som här heter XX och sådant, har egentligen riktiga namn. Men man ska inte avslöja startelvan för tidigt...). En timme senare kom ytterligare ett mail, ”XX:s artikel utgår - ZZ:s artikel går in på topp. För övrigt verkar inte heller Sveriges Elmandersatsning falla väl ut - Rosenberg går in i startelvan i stället”. Ah, det är stil på nyhetschefen, som laddade på flera sätt:

Nyhetschefen (alldeles uppenbart ej på plats på chefsstolen) skapar blågul stämning. Bra jobbat!


När jag till slut äntligen fick gå hem och nu således får syssla med att ladda fullt ut, gör jag det genom att se första matchen i Sveriges grupp D, Frankrike-England. Lagom till den riktiga matchen ska jag poppa popcorn. Såg för ett bra tag sedan ett inslag på typ Rapport eller Aktuellt där det visade sig att popcorn var häpnadsväckande nyttigt. Det var vinklat som "Irriterar du dig också på allt skal som fastnar mellan tänderna när du äter popcorn? Gör inte det, för skalen är jättenyttiga - och de flesta hamnar faktiskt i magen!!" (ah, positivt tänkande! Vända irritationen till något alldeles fantastiskt, tjusigt!). Exakt vad skalen gjorde för nytta, mot vad det är bra att äta dessa skal (och även det mjuka får man förmoda) minns jag förstås inte, men det verkade bra mot det mesta. Skulle inte förvåna mig om popcornen både botar och utrotar cancer - och att jag således har ätit för lite av den varan genom åren! Men jag har å andra sidan inte fått något återfall på ett snart helt cellgiftsfritt år. Det bara måste ju bero på popcorn-ätandet!

Så mycket mer kommer jag inte lyckas med denna kväll, det krävdes ju en del för att kunna sära på jobb och fotboll tidigare, och nu är koncentrationen för allt annat i princip slut. Kan inte ens blogga mer. Slut för i dag, tack för i dag. Heja Sverige.

4 kommentarer:

  1. Haha, rolig är du! Heja Sverige och...
    Kram!:)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till skillnad från fotbollsmatchen då, som inte var så rolig...
      Kram!

      Radera
  2. Dags för uppdatering tycker jag!! Önskar dig en bra helg! Heja Sverige!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, du har rätt - jag har helt tappat stinget! Men nu har du i alla fall en uppdatering... :)
      Detsamma och kram!

      Radera