fredag 16 november 2012

Smålandshelg

Jag vet faktiskt inte vart tiden tar vägen! Jag vet i alla fall att det inte blir mycket bloggande. I och för sig handlar det väl om jag inte tycker att det händer så mycket just nu, mina dagar ser ganska lika ut. Jag jobbar och kommer hem och det är inte så mycket mer med det. Det är vardag och helg, vardag och helg... fast just den här helgen är jag i gamla jönkan och hälsar på familjen. Kom ganska sent i gårkväll och dagen i dag har bland annat innehållit en tur på stan med mamma...

 
... fika med nyss nämnda mamma (och nej, jag har inte fikat riktigt lika mycket som det ser ut på mittenbilden. Vi köpte varsin sötsak mamma och jag, och delade på dem - en halva godsak var!)...


... och rotmos-lunch hos mormor. Mycket promenerande blev det också, lämpligt med tanke på mängden rotmos som intogs... Och i kväll har det varit, och är det, en soft kväll med umgänge, bokläsning och tända ljus. Det passar så bra denna mörka period. Vädermässigt känns det förvisso som vår, ett helg gäng plusgrader på termometern och syrenen har små gröna knoppar här i trädgården. Man kan bli lite årstidsförvirrad! Men som sagt, mörkt är det och mörker fördrivs bäst med ljus:

Varde ljus - och hej hopp vad ljus(t) det blev :)

2 kommentarer:

  1. Fortsätt att ha de bra hela helgen, fika gott, ät gott och mys i ljusens sken!
    Tjoho! :)

    SvaraRadera