lördag 3 november 2012

Det spökar

Det är lite av en fikahelg den här helgen. Jag gillar ju att baka som ni vet och den här helgen tycker jag man kan spinna vidare på halloween-spindeltråden trots att själva halloween-dagen är över sedan ett par dagar. Vill man bjuda vänner på fika, som jag gjort i dag när Jennie och hennes sambo Theo har varit här, är det roligt att göra lite extra av kakkalaset:

Det blev spöktema på mina muffins och maränger. Just marängerna skulle egentligen vara höga och tjusiga men jag fick inte alls upp några ståtliga spöken, varpå jag plattade till dem i stället. De var goda ändå!

 Som synes är vissa av muffinsspökena lite mer skrämmande (nåja...) genom att brista ut i ett "buuuu..." (eller möjligtvis ett "boooo..." med tanke på munnens form)...

... medan vissa tar det lite mer soft och inte bryr sig så mycket om att skrämmas. Spökena är för övrigt gjorda i sockerpasta och glasyren, i någon sorts orange, är gjord med gul och röd karamellfärg. Nästa gång det är dags att leka med bakverken är när jag ska göra julkakor :)


I morgon kommer det fler fikagäster men resten av denna dag kommer ägnas åt soffhäng. Tv:n bjuder på lite intressant underhållning i form av säsongspremiärer av Downtown Abbey och Friday night dinner bland annat. Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej Emma! Japp nu är hösten här på allvar! Tänkte kolla med dig ifall du följer någon kul inredningsblogg eller nåt? Får ju vårt hus om ett par månader och jag vill ha massa inspiration! Ha det bra Emma! Stor kram! Fina spöken du gjort förresten! Duktiga du!;0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite dålig på att följa bloggar faktiskt - men jag ska gå igenom mina bloggar så kan jag meddela dig :) Förstår att du vill ha inspiration, åh så roligt med nytt hus! Jag kommer och hälsar på sedan!
      Stor kram!

      Radera